söndag 13 oktober 2013

Våld,skräck och organisering

   ´Jag har funderat lite på hur framtiden för bloggen ska se ut och kommit fram till att jag behöver en rejäl strukturering.
   Varje dag kommer att ha ett särskilt tema, dels för att läsarna lättare kan hålla uppe intresset för bloggen när inläggen blir mer kvalitativa, och dels för min egen del. Det blir helt enkelt lättare att bygga en bra och intressant blogg om jag organiserar mig bättre.
   Jag har ännu inte bestämt en exakt ordning eller tema för var dag, men mina tankar kring det hela ser ut ungefär så här i dagsläget:

  • Måndag - Här kommer jag att fokusera på subgenrer till skräckfilmen.
  • Tisdag - Fokus på skräckfilmens antagonister.
  • Onsdag - Fokus på dramaturgi, effekter, med mera inom skräckfilmen.
  • Torsdag - Fokus på enskilda filmer.
  • Fredag - En mer komisk vinkel på skräckfilmen. Kuriosa eller udda jämförelser.
  • Lördag - Fokus på enskilda personer inom skräckfilmen.
  • Söndag - Diskussioner kring olika teman och begrepp inom skräckfilmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar