måndag 9 september 2013

Oh lovely gore!
 Visst är det något visst med att låta sig skrämmas av en riktigt kuslig skräckfilm? Man låter all kontroll över sina
känslor bara rinna genom fingrarna och med ens är man uppslukad av den fiktiva faran framför sig.
 Oh lovely gore är en blogg med syftet att analysera, tipsa om och diskutera skräckfilm. Olika teman och genrer inom
skräcken kommer att tas upp och ibland även varvas med intervjuer med relevanta personer.

 Eftersom det här är det första inlägget så kanske jag ska börja med att introducera mig själv och ge er en bild av vem jag
kan tänkas vara.
 Jag heter Marcus, born and raised in Huskvarna. Sedan jag var liten har jag alltid fascinerats av det oförklarliga och
lite smått makabra. Min mamma har sagt att jag bara använde svart eller brun färg när jag tecknade som liten, något som
min farmor fasades över.
 Det var i yngre tonåren som jag fann skräckfilmen på allvar, och då framför allt Slashergenren. Jag blev fullständigt
bortsvept av Carpenters Halloween, och än idag räknar jag första och andra filmen till mina absoluta favoriter inom genren.
 Jag är även ett hängivet fan av Zombiefilmer och samlade flitigt på dem under en tid.

 Det var en kortfattad summering av mig och min fascination för skräckfilmer. Jag hoppas innerligt att du vill följa
min blogg och hjälpa mig framåt när jag framöver kommer att nörda ner mig totalt i den mest totala filmgenren av dem alla;
 Skräcken. Så släng på dig hockeymasken, greppa kniven och häng med!

/Marcus Ehrenholm, Huskvarna, September 2013

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar